FAQ

Veel gestelde vragen over CCV SalesPoint

1. Aanschaf & installatie

  • Wat zijn de voordelen van de CCV SalesPoint?
  • Hoe verloopt de Installatie van mijn CCV SalesPoint?
  • Wat moet ik doen voor de installatie?
  • Hoe zijn de tablet, betaalautomaat, printer, kassalade barcodescanner verbonden?
  • Wat zijn de Installatievereisten voor CCV SalesPoint?
  • Welke printer, kassalade of barcodescanner kan worden aangesloten?
  • Welk merk en type tablet kan ik gebruiken voor CCV SalesPoint?
  • Als ik de iPad via CCV aanschaf, mag ik deze dan ook privé of met andere apps gebruiken?
  • Welke betaalautomaat ondersteunt CCV SalesPoint?
  • Kan ik mijn huidige betaalautomaat blijven gebruiken met CCV SalesPoint?
  • Kan ik de CCV SalesPoint app gratis uitproberen?
  • Kan ik met CCV SalesPoint mijn voorraad bijhouden?
  • Kan ik met cadeaubonnen werken in CCV SalesPoint?


2. Inrichting en gebruik

  • Moet ik het pinbedrag op CCV SalesPoint ook apart op de betaalautomaat aanslaan?
  • Hoe stel ik de lay-out van mijn CCV SalesPoint in?
  • Hoe zorg ik ervoor dat MyCCV en de CCV SalesPoint app over dezelfde gegevens beschikken?
  • Wie zijn uw klanten?
  • Hoe kan ik mijn dagelijkse verkopen bekijken?
  • Hoe koppel ik een klant aan een verkoop?
  • Kan ik een verkoop in de wacht zetten zodat deze later afgerond kan worden?


3. Rapportages en boekhouding

  • Welke rapporten kan ik raadplegen?
  • Kan ik mijn rapportages exporteren naar Excel?


4. Storingen en service

  • Wat gebeurt er als de internetverbinding van CCV SalesPoint wegvalt?
  • Blijven al mijn gegevens bewaard als mijn iPad crashed?
  • Wat moet ik doen als mijn betaalautomaat, iPad, de printer of de barcodescanner niet werkt?
  • De aangesloten printer drukt niet meer af.
  • De aangesloten scanner reageert niet meer.
  • Het te betalen bedrag wordt door de kassa niet doorgegeven aan de betaalautomaat
  • De kassalade gaat niet meer open.
  • Krijg ik een training als ik CCV SalesPoint bestel?
  • Wat moet ik doen als ik het wachtwoord van MyCCV ben vergeten?


5. Webshop

  • Voor vragen over uw webshop verwijzen wij u naar de website van CCVShop.





1. Aanschaf & installatie


Wat zijn de voordelen van de CCV SalesPoint?

  • Een compacte en eenvoudig te bedienen tablet kassa die weinig ruimte inneemt op uw balie.
  • Een geïntegreerde betaalautomaat (VX820ITS) waarbij het niet nodig is om het bedrag handmatig in te voeren op de betaalautomaat. Dit voorkomt fouten.
  • De CCV SalesPoint accepteert alle soorten betalingen (behalve Petrol): debet, credit, contant en cadeaukaarten. (nog geen flexo integratie, komt wel binnenkort)??
  • Alle verkopen en betalingen worden direct geregistreerd in MyCCV (Backoffice). MyCCV is een persoonlijke online portal waar u eenvoudig uw producten, diensten en persoonlijke gegevens kunt bekijken en beheren. Daarnaast heeft u via heldere dashboards een overzicht van uw verkopen en betalingen. U heeft altijd realtime inzicht in uw business.
  • U beheert uw kassa zelf via MyCCV. U kunt zelf producten toevoegen, verwijderen of aanpassen. Ook kunt u zelf de pinbon wijzigen (logo, voet- en kopteksten toevoegen).
  • Winkel en webshop gekoppeld in MyCCV (Naar verwachting eind 2017). U beheert de producten en voorraad van uw CCVshop (webwinkel) als uw CCV SalesPoint in 1 omgeving. Hierdoor hoeft u maar op één plek uw wijzigingen door te voeren en worden alle verkopen van de webshop en winkel van één voorraad af gehaald.

  • Hoe verloopt de Installatie van mijn CCV SalesPoint?

    Bij de installatie wordt u geheel ontzorgd. Na de aanschaf van de oplossing, komt een monteur op locatie de SalesPoint en randapparatuur installeren.


    Wat moet ik doen voor de installatie?

    Voorafgaand aan de installatie ontvangt u een lijst met aandachtspunten. Hiermee controleert u eerst of alle faciliteiten in uw zaak aanwezig zijn zodat onze monteur de CCV SalesPoint probleemloos bij u kan installeren.


    Tijdens zijn bezoek, maakt de monteur uw MyCCV account aan. MyCCV is een persoonlijke online portal waar u eenvoudig uw producten, diensten en persoonlijke gegevens kunt bekijken en beheren. Daarnaast heeft u via heldere dashboards een overzicht van uw verkopen en betalingen.


    De monteur registreert uw winkel in MyCCV en zorgt ervoor dat u op de tablet gebruik kunt maken van de SalesPoint-app (uw kassa). Daarnaast geeft de monteur u een korte uitleg over de inrichting van uw SalesPoint en hoe u direct aan de slag kunt gaan met uw nieuwe product!


    Heeft u na de installatie nog vragen? Neem dan contact op met een van onze medewerkers via onze website (www.ccvsalespoint.nl) of in uw MyCCV omgeving via de chat. Of bel ons Service Center via 088 228 9952.


    Hoe zijn de tablet, betaalautomaat, printer, kassalade barcodescanner verbonden?

    Er worden verschillende communicatietypes gebruikt om de tablet en de randapparatuur met elkaar te verbinden. Kijk in onderstaande tabel voor de verschillende verbindingen.

    Randapparatuur

    Soort

    Verbinding

    Tablet

    WiFi

    Printer

    IP-kabel (Ethernet)

    Betaalautomaat (VX820ITS)

    IP-kabel (Ethernet)

    Kassalade

    Aangestuurd door Printer (kassaladekabel)

    Scanner

    Bluetooth


    Wat zijn de Installatievereisten voor CCV SalesPoint?

    Bekijk de installatievereisten in onze checklist.


    Welke printer, kassalade of barcodescanner kan worden aangesloten?

    De volgende randapparatuur wordt ondersteund:

  • Printer: STAR TSP100 LAN (Ethernet)
  • Kassalade: Star CB2002
  • Barcode scanner: Socket mobile CHS 7Xi 2D streepjescodelezer

    Welk merk en type tablet kan ik gebruiken voor CCV SalesPoint?

    Bij het Plus- of All-in-One pakket huurt u een iPad Air 2. Bij het Flex-pakket kunt u een iPad Air 2 kopen. U kunt bij het Flex-pakket ook uw eigen iPad gebruiken. Kijkt u wel even na of u het juiste type heeft. De volgende iOS-apparaten worden ondersteund.

  • iPad Air 1
  • iPad Air 2 (iOS 9, 9,7 inch, resolutie: 2048x1536pixels)
  • iPad mini 2 (iOS 9, 7,9 inch, resolutie: 2048x1536 pixels)
  • iPad Mini 3
  • iPad mini 4 (iOS 9, 7,9 inch, resolutie: 2048x1536 pixels)
  • iPad Pro (iOS 9, 7,9 inch, resolutie: 2048x1536 pixels)
  • iPad Pro (iOS 9, 12,9 inch, resolutie: 2732x2048 pixels)
  • iPad (2017)

  • Als ik de iPad via CCV aanschaf, mag ik deze dan ook privé of met andere apps gebruiken?
    U kunt uw iPad ook gebruiken voor andere zaken. Houdt u bijvoorbeeld een Facebookpagina bij? Dan kunt u dat doen met dezelfde iPad. Wilt u uw klanten uw website laten zien of iets opzoeken? Ook dat kan gewoon.


    Welke betaalautomaat ondersteunt CCV SalesPoint?

    VX820 ITS. Deze betaalautomaat is draadloos gekoppeld met de CCVSalesPoint. Het bedrag dat u aanslaat op de kassa verschijnt direct op de betaalautomaat.


    Kan ik mijn huidige betaalautomaat blijven gebruiken met CCV SalesPoint?

    U kunt uw huidige betaalautomaat blijven gebruiken naast de CCV SalesPoint. Dit betekent wel dat u het totaalbedrag handmatig op de betaalautomaat moet invoeren. Wilt u zonder extra handeling vanaf uw CCV SalesPoint uw betaalautomaat aansturen, dan dient u het CCV SalesPoint All-in-One pakket te bestellen. Neemt u contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


    Kan ik de CCVSalesPoint app gratis uitproberen?
    Op onze website kiest u voor een Free Trial versie. U ontvangt vervolgens een e-mail met een activatielink. Met die activatielink kunt u uw SalesPoint-account bevestigen en een wachtwoord aanmaken. Deze gegevens heeft u nodig om de app de eerste keer te laten werken. U kunt 30 dagen gebruik maken van de Free Trial versie.

    Kan ik met CCV SalesPoint mijn voorraad bijhouden?
    In CCV SalesPoint kunt u bijhouden hoeveel producten er zijn verkocht en wat uw actuele voorraad is.


    Kan ik met cadeaubonnen werken in CCV SalesPoint?
    Ja. U kunt een aparte omzetgroep voor cadeaubonnen aanmaken en hier een product cadeaubon aan koppelen. Als u het product cadeaubon verkoopt wordt dit bedrag niet bij uw reguliere omzet gerapporteerd, maar als ‘geen omzet’. Door de betaalmethode ‘Cadeaubon’ aan te zetten, kan de cadeaubon op de kassa als betaalmiddel worden geaccepteerd.


    Terug naar boven




    2. Inrichting en gebruik


    Moet ik het pinbedrag op CCV SalesPoint ook apart op de betaalautomaat aanslaan?

    Nee, als u een VX820 ITS betaalautomaat aanschaft bij CCV SalesPoint dan werken deze samen. U hoeft slechts 1x een bedrag in de app aan te slaan en uw klant kan het bedrag vervolgens direct pinnen.


    Hoe stel ik de lay-out van mijn CCV SalesPoint in?

    Deel de lay-out van het hoofdvenster van de SalesPoint app naar eigen inzicht en behoefte in. Plaats bijvoorbeeld in het hoofdscherm alleen de categorieën en producten die u het meest gebruikt.


    Via MyCCV → Kassa’s → Mijn Kassa’s → Lay-outs kunt u de standaard Lay-out aanpassen van het hoofdvenster voor de productselectie op uw CCV SalesPoint. Klik hiervoor op Standaard Lay-out. Het is ook mogelijk om een aangepaste Lay-out toe te voegen.



        Het is mogelijk om categorieën en producten toe te voegen aan het hoofdvenster van uw kassa.



        U kunt ook de rastergrootte aanpassen van het aantal categorieën / producten in het hoofdvenster.

        Kies tussen het tonen van 12, 20 of 35 categorieën / producten op het hoofdvenster.



    Hoe zorg ik ervoor dat MyCCV en de CCV SalesPoint app over dezelfde gegevens beschikken? Bij wijzigingen/toevoegingen in MyCCV, is het belangrijk om regelmatig een synchronisatie uit te voeren tussen SalesPoint app en MyCCV. Zodat beide systemen over dezelfde informatie beschikken. Volg onderstaande stappen om een synchronisatie uit te voeren.


      1. Klik in de SalesPoint app op Beheer

      2. Ga naar Ondersteuning en klik op Support informatie

      3. Scrol naar beneden en klik op Synchroniseer SalesPoint.

      4. Zodra de synchronisatie klaar is, verschijnt onderstaande melding:

      De wijzigingen die u in MyCCV heeft doorgevoerd zijn nu ook in uw SalesPoint app beschikbaar.


    Wie zijn uw klanten?

    In de CCV SalesPoint is het mogelijk om gegevens van uw klanten vast te leggen. Met deze data krijgt u meer inzicht in wie uw doelgroep precies is. Daarnaast kunt u ook de verkoopgeschiedenis van uw klant inzien. Vraag klanten bijvoorbeeld om hun naam, adresgegevens, telefoonnummer en/of e-mailadres achter te laten voor toekomstige (persoonlijke) aanbiedingen. Twijfelen klanten om dit te doen? Dan kunt u ook een aantrekkelijke ‘welkomst’ korting bieden.


    Hoe kan ik mijn dagelijkse verkopen bekijken?

    In de CCV SalesPoint app ziet u direct welke omzet u vandaag heeft gemaakt en het aantal producten dat u heeft verkocht. Ga naar uw MyCCV omgeving voor meer informatie en uitgebreide rapportages.






    Hoe koppel ik een klant aan een verkoop?

    Na de betaling verschijnt een scherm met de optie Klant koppelen, hiermee kunt u de verkoop aan een klant kunt koppelen,. Hier koppelt u een bestaande klant aan de verkoop, of maakt u een nieuwe klant aan.


    Kan ik een verkoop in de wacht zetten zodat deze later afgerond kan worden?

    Ja. Als u een verkoop in de wachtrij wilt plaatsen, kiest u de menuknop (hamburgerpictogram) in de rechterbovenhoek van uw verkoopscherm en kiest u 'Verkoop in wacht’. Wanneer u de verkoop later wilt afronden, opent u het scherm 'Beheer' en kiest u de optie 'Verkopen in wachtrij' links op het scherm. U krijgt een lijst te zien met alle verkopen in de wachtrij. Selecteer de verkoop die u wilt afronden.

      Terug naar boven






      3. Rapportages en boekhouding


      Welke rapporten kan ik raadplegen?

      Via de CCV SalesPoint app → Beheer → Dashboard kunt u uw Dagelijks verkooprapport inzien.

      Via MyCCV → Rapporten kunt u verschillende rapportages bekijken.

      Kan ik mijn rapportages exporteren naar Excel?

      Ja, u kunt verschillende rapportages uit de SalesPoint app en MyCCV exporteren naar Excel.


      Terug naar boven




      4. Storingen en services


      Wat gebeurt er als de internetverbinding van CCV SalesPoint wegvalt?
      In dat geval zal de SalesPoint app normaal blijven werken. De SalesPoint app beschikt over volledige offlinefunctionaliteit. U krijgt de volgende waarschuwing te zien: 'Er kan geen verbinding worden gemaakt met het internet’. U werkt op dit moment in de offlinemodus. Het is belangrijk dat u weet dat de transacties in dat geval niet worden geüpload naar uw MyCCV omgeving, dat de functie 'Verkoop zoeken' enkel kan zoeken in uw lokaal opgeslagen transacties en dat wijzigingen aan uw MyCCV omgeving niet gesynchroniseerd zullen worden.


      Blijven al mijn gegevens bewaard als mijn iPad crashed?

      Ja, maar als de iPad crashed op het moment dat u in offlinemodus werkt zullen de offline transacties verloren gaan.


      Wat moet ik doen als mijn betaalautomaat, iPad, de printer of de barcodescanner niet werkt?
      Neem contact op met ons Service Center via 088 228 9952 of start een chat in uw MyCCV account.


      De aangesloten printer drukt niet meer af.

      Controleer het volgende:

    • Is de printer ingeschakeld?
    • Is er papier in de printer,
    • Gebruikt u thermisch papier en is deze correct in de printer geplaatst?
    • Zijn alle kabels aangesloten?
    • Is er verbinding tussen de printer en de kassa in de CCV SalesPoint app?
    • Is er een EC-terminal en kassa inhetzelfde netwerk?


    De aangesloten scanner reageert niet meer.

    Controleer het volgende:

    • Is de scanner ingeschakeld?
    • Wordt de batterij van de scanner geladen?
    • Is er verbinding tussen scanner en kassa in de CCV SalesPoint app?


    Het te betalen bedrag wordt door de kassa niet doorgegeven aan de betaalautomaat
    Controleer het volgende:

    • Is er een probleem met uw internetverbinding?
    • Is uw router ingeschakeld?
    • Was de betaling in de app verzonden?


    De kassalade gaat niet meer open.

    De kassalade wordt aangestuurd door de printer. Controleer de verbinding van de CCV SalesPoint app naar de printer.


    Krijg ik een training als ik CCV SalesPoint bestel?

    Bij de installatie krijgt u een half uur toelichting op de werking van de app. Daarna wijst alles voor zich. Komt u er onverhoopt niet uit? Dan helpt een medewerker van het Service Center u via de telefoon of chat graag verder.


    Wat moet ik doen als ik het wachtwoord van MyCCV ben vergeten?

    In het inlogscherm kunt u kiezen voor ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul hier uw e-mailadres (gebruikersnaam) in en u ontvangt een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen. Onze medewerkers kunnen ook telefonisch een wachtwoord reset uitvoeren.


      Terug naar boven





      5. Webshop


      Voor vragen over uw webshop verwijzen wij u naar de website van CCVShop.


      Terug naar boven